Una nova App millorarà la gestió fluxos de visita als diferents espais turístics
13 de maig de 2021
Turisme de Barcelona i Ajuntament de Barcelona desenvolupen tecnologia per millorar la gestió sostenible.
La nova eina tecnològica és una guia de ciutat amb informació sobre ocupació i disponibilitat dels equipaments en temps real.
La nova App Check Barcelona permet consultar l’ocupació i fer la reserva anticipada.
Turisme de Barcelona i Ajuntament de Barcelona, amb EureCat com a partner tecnològic, ha presentat avui a l’espai Valkiria Hub de Poblenou, una nova App que pretén evitar la congestió dels diferents espais turístics oferint altres alternatives de visita. Check Barcelona és el nom de la nova aplicació, una guia de la ciutat i dels seus entorns metropolitans i provincials amb informació en temps real sobre ocupació i disponibilitat dels equipaments, espais públics, platges, disponibilitat de pàrquings, i altres espais d’interès turístic.
En un entorn Covid-19, on la sensibilitat del visitant ha crescut en relació a les mesures de seguretat, Check Barcelona permet gestionar les visites en moments i espais de menor afluència la qual cosa permet augmentar la seguretat i alhora millorar l’experiència del visitant.
L’objectiu de la nova aplicació, gratuïta, és dotar al visitant d’una eina que li permeti conèixer, en temps real, l’estat d’ocupació dels diferents espais i gestionar la reserva seguint els protocols de seguretat i aforaments establerts. D’aquesta manera, en optimitzar la visita, augmenta el grau de satisfacció del visitant i millora la gestió dels espais i atraccions turístiques amb una concentració elevada de visitants. La informació actualitzada dels protocols de seguretat, mobilitat i altres aspectes rellevants també contribueix a la seguretat de la visita.
Es tracta de la primera aplicació a nivell europeu que integra diferents repositoris per gestionar els fluxos de visitants. Una eina, que ha comptat amb la col·laboració de Tech City, la Fundació Mobile i Cambra de Comerç de Barcelona, adreçada a augmentar la qualitat de la oferta i l’experiència del visitant. L’optimització de la visita és un repte que les organitzacions de promoció han de gestionar oferint al visitant informació, productes i serveis que estalvien temps i diners i contribueixen a la sostenibilitat de la visita.
Check Barcelona és compatible amb qualsevol plataforma tant de mòbil com d’escriptori on es mostra la oferta amb informació d’afluència i permet realitzar recerques per proximitat o afinitat quant a temàtica. Ofereix la possibilitat de reservar per fer la visita, obtenir informació de transport, accés o d’aparcament i informa dels protocols de seguretat implementats en cada un dels espais.
Per aconseguir informació en temps real l’aplicació està integrada via API amb diferents repositoris d’informació en temps real. Les platges mostren informació de la ocupació a través de les càmeres instal·lades que després s’analitza per obtenir indicadors d’ocupació. En ser una App integrada a la plataforma de venda d’entrades de Turisme de Barcelona, permet conèixer el grau d’ocupació d’aproximadament 280 equipaments i realitzar les reserves i la compra de les entrades al moment, sense haver de fer cues.
Per Eduard Torres, president del Comitè Executiu de Turisme de Barcelona, “la nova App respon a l’estratègia de Turisme de Barcelona d’aplicar el concepte de “Destinació Turística Intel·ligent” a partir de la digitalització i del desenvolupament de ciutats intel·ligents (Smart Cities), on la tecnologia hi té un paper determinant i on les destinacions turístiques hem de fer el pas per incorporar la tecnologia durant tot el cicle de viatge del visitant, és a dir, abans, durant i després del viatge, de manera que l’experiència del visitant s’enriqueixi i la destinació pugui interactuar amb ell”. “Amb l’ajut de les tecnologies –assegura- podrem oferir visites més segures, donar més informació als viatgers i conèixer millor els canvis de comportament de la demanda per reforçar la sostenibilitat".
El regidor de turisme i industries creatives, Xavier Marcé, que és vicepresident de Turisme de Barcelona, considera que “l’anticipació serà determinant en la futura gestió dels nostres visitants. No només per administrar espais i destins, sinó per crear tendències i posar en valor propostes arriscades. És un camí imprescindible per consolidar noves emprenedories”.
La directora del consorci, Marian Muro està convençuda que “estem davant una gran oportunitat per guanyar competitivitat i eficàcia” i considera que en el futur Postcovid “cal fomentar el valor afegit de les estades”. Aquesta eina –diu- és la resposta a l’empoderament del viatger gràcies a la tecnologia i representa un canvi del paradigma turístic. Cal donar solucions de mobilitat i de coneixement per a oferir experiències diferencials i personalitzades en benefici d’un turisme més sostenible”.
L’App està integrada també a l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) que també dóna informació d’ocupació, així com de TMB i de BSM on s’informa dels transports i dels aparcaments propers amb l’estat del seu aforament.
Està previst que la nova App vagi incorporant progressivament diferents espais i equipaments de la ciutat i de la Destinació amb un mapa de calor amb l’afluència de visitants a la via pública, suggeriments intel·ligents per mostrar l’ocupació de la ciutat i dels equipaments segons les dades històriques o comunicació complementària en altres canals audiovisuals.