Gaudí Shopping

Gaudí Shopping

Oportunitats de la Realitat Virtual a les pimes

19 de març de 2024

La Realitat Virtual és una tecnologia disruptiva que s'està posicionant ràpidament a l'ecosistema empresarial. Aquesta aporta nombroses possibilitats i beneficis a les pimes, com a nous conceptes de màrqueting i visualització d'estoc entre d'altres. En aquest monogràfic t'expliquem les tendències que engloben la Realitat Virtual així com els passos necessaris per començar a implementar-la a la teva pime.

La Realitat Virtual (RV) ha evolucionat des del món del videojoc a l'entorn empresarial, i és una de les tecnologies disruptives que més creix.

La Realitat Virtual és la creació d'un entorn virtual que en simula un de real. La persona accedeix a aquest entorn virtual a través de dispositius com ulleres o cascos, i es pot complementar amb altres accessoris com ara vestits o guants especials. Amb la RV s'aconsegueix que el cervell tingui la sensació que estàs realment ficat en un univers virtual i reacciona com si hi fossis.

L'aplicabilitat a l'àmbit empresarial per a pimes és diversa. El principal ús és comercial, buscant un “efecte wow” al màrqueting, podent proporcionar una mostra de productes amb efecte real, sense necessitat d'estoc, i de fer-ho en un “showroom virtual” amb contingut immersiu. Alguns exemples són mostrar en un entorn mobles de tot tipus i provar-ne la combinació, o mostrar habitacions d'hotels abans d'un viatge. També en ressalta l'ús industrial, de millora de productes i d'arquitectura, ja que es permet tastar productes i prototips costosos sense necessitat de fabricació. A més, guanya pes el seu ús a l'àmbit educatiu i de formació interna, a la psicoteràpia, medicina, turisme, cultura, art i entreteniment. Està molt connectat amb el concepte de gamificació, és a dir, mostrar continguts en forma de joc.

Els beneficis d'incloure a la RV en el pla de la pime és aconseguir un “efecte wow” i diferenciació amb experiències envoltants, impulsant la promoció de productes, reduir costos en formació (en poder-se reutilitzar), millorar l'eficiència en el disseny i fabricació de productes, ampliar el públic objectiu, i millorar la presa de decisions, gràcies a la visualització complexa de dades.

Els passos a seguir per a la seva implementació, com per a qualsevol altre desenvolupament, requereix la col·laboració de diferents professionals a cada etapa. Després de definir el tipus d'ús per a això es vol desenvolupar, es duen a terme les fases següents; anàlisi de requeriments, per conèixer les funcions desitjables; desenvolupament d'interfície (UI/UX); desenvolupament d'elements 3D; desenvolupament del propi programari; control de qualitat (proves de programari); gestió del canvi tecnològic; llançament del producte; fase de publicitat i assegurar-ne el manteniment.

L'aplicabilitat de la RV al món empresarial és múltiple, i per això les principals firmes tecnològiques com Google, Samsung, Microsoft, Sony, HTC i Meta (Facebook) hi estan invertint, conscients de les seves possibilitats en l'àmbit professional. Els principals dispositius del mercat són de Meta; L'Oculus Quest 2, Meta Quest 3, o Meta Quest PRO, de Bec; o Pico NEO 3, o Pico 4, així com també destaquen Pimax Crystal QLED, Bigscreen, Apple Vison PRO, Play Station PS VR2 i HTC viu XR. Alhora, hi ha diverses plataformes on crear aquests mons immersius: Meta Apple, Engage, Spatial i NAKA (NTTDATA).

En definitiva, aquesta tecnologia immersiva produeix un efecte de sorpresa en els clients potencials que fa que es pugui assolir un màrqueting molt potent i, a més, també és especialment útil per al procés de creació de productes, per la possibilitat de prova realista abans de la seva fabricació.

Acelera Pyme - red.es

Els nostres socis

Gaudi 3D
Foto Digital Iris
attik mobles
Aladdin
Catbag
La iaia'nita
Carregant...
x
X