Barcelona posarà en marxa una nova edició dels Bonus Consum per impulsar el comerç local
May 29th. 2026
L'Ajuntament de Barcelona posarà en marxa una nova edició dels Bonus Consum, una iniciativa per dinamitzar el comerç local i incentivar les compres als establiments de proximitat de la ciutat. La campanya s'emmarca en la Capitalitat Europea del Comerç Local Barcelona 2026 i ha estat acordada amb el sector comercial, amb l'objectiu de reforçar la xarxa de botigues, serveis quotidians i mercats municipals dels barris.
La nova campanya tindrà una dotació de 4 milions d'euros i es desplegarà en dues fases: una primera a la tardor del 2026, coincidint amb l'inici del nou curs escolar, i una segona a inicis del 2027, després de la campanya de Nadal i de rebaixes. L'Ajuntament estima que la iniciativa tindrà un impacte de prop de 12 milions d'euros en el sector comercial local, ja que els bons permetran activar compres d'un import mínim de 30 euros en establiments adherits.
Com funcionaran els Bonus Consum?
Les persones residents a Barcelona, majors d'edat, podran inscriure's a través d'una pàgina web habilitada per a la campanya. Cada persona podrà accedir a un màxim de tres bons per fase, és a dir, fins a sis bons en total entre el 2026 i el 2027. Cada bo tindrà un valor de 10 euros i es podrà utilitzar en compres iguals o superiors a 30 euros en comerços participants.
El sistema s'ha dissenyat per repartir millor els bons i evitar que s'esgotin en un sol dia. En iniciar-se cada fase, les persones inscrites podran optar a un primer bo, amb un termini d'ús de dos mesos. Si l'utilitzen durant els primers quinze dies, podran accedir a un segon bo. I, si fan servir els dos primers bons en establiments del seu mateix barri de residència, podran obtenir un tercer bo, com a incentiu a la compra de proximitat. En la segona fase, prevista per al 2027, es repetirà el mateix procediment.
Quins establiments s'hi podran adherir?
La campanya s'adreça principalment al comerç quotidià alimentari i no alimentari, així com als serveis quotidians. S'hi podran adherir establiments de Barcelona amb seu social a Catalunya, una facturació anual inferior a 50 milions d'euros, una superfície inferior a 800 m² i un màxim de 250 persones treballadores. En aquesta edició, com a novetat, també s'hi inclouen els més de 40 mercats municipals de la ciutat.
Entre els establiments que podran formar part de la campanya hi ha fruiteries, carnisseries, peixateries, fleques, pastisseries, llibreries, floristeries, ferreteries, botigues de roba, calçat, joguines, material esportiu, electrodomèstics, perruqueries, quioscos, serveis fotogràfics o centres veterinaris, entre d'altres. En queden fora la restauració, les grans cadenes, les franquícies, les botigues i serveis 24 hores, els negocis d'autoservei sense personal, les sales de joc i atzar, les botigues de CBD i derivats cannàbics, els vapejadors, el tabac, les begudes alcohòliques i la compra de vals o targetes regal amb els bons.
Per garantir una distribució més capil·lar de l'impacte econòmic, cada empresa podrà bescanviar com a màxim 1.000 bons, equivalents a 30.000 euros en compres. L'Ajuntament també seleccionarà per concurs una entitat financera amb oficines a Barcelona, que s'encarregarà de gestionar la plataforma tecnològica dels bons, distribuir els fons als comerços adherits i garantir la traçabilitat de les operacions.
Els nous Bonus Consum recuperen una iniciativa que ja es va impulsar a finals del 2021, en el context de la reactivació econòmica posterior a la pandèmia. En aquella edició, la inversió municipal de 4 milions d'euros va generar un retorn de 8 milions d'euros en el sector. Ara, l'Ajuntament preveu un impacte superior gràcies a un funcionament més esglaonat, a la incorporació dels mercats municipals i a l'augment de l'import mínim de compra fins als 30 euros.












