Gaudí Shopping

Gaudí Shopping

T'has perdut el 'webinar' sobre transformació digital del comerç? T'expliquem com ha anat

18 de novembre de 2020

"Ara més que mai, fer el salt al món digital és un pas ineludible per al comerç i la restauració de la ciutat". Aquest és un dels missatges que Montserrat Ballarin, regidora de Comerç, Mercats, Consum, Règim Interior i Hisenda, ha recalcat aquest dimarts al matí durant la seva intervenció al webinar "Oportunitats de millora del comerç de proximitat: digitalització i marketplace", organitzada per l'Ajuntament de Barcelona dins el cicle "Barcelona Mai s'Atura: reactivem l'economia!". La sessió, a la qual s'havien inscrit prèviament més de 200 persones, ha servit per donar a conèixer els elements clau per emprendre la transformació digital dels establiments, així com els recursos municipals disponibles que tenen al seu abast per fer-ho possible.

El webinar ha comptat amb la intervenció de Montserrat Ballarin, regidora de Comerç, Mercats, Consum, Règim Interior i Hisenda; Maria Segarra, experta d’Intueri Consulting SL; Guillem Vallejos, assessor tecnològic, i Jaume Baró, de Barcelona Activa, que ha presentat els serveis i recursos que ofereix Barcelona Activa i la Direcció de Comerç, Restauració i Consum per acompanyar el procés de digitalització del petit comerç i la restauració. La sessió es pot recuperar íntegrament en aquest enllaç.

Durant el seu torn de paraula, Montserrat Ballarin ha destacat la importància que ha anat agafat la digitalització per als comerços i restaurants de la ciutat d’ençà de l’esclat de la padèmia. “Des de l’Ajuntament de Barcelona fa anys que treballem per animar els negocis a fer el pas, però ha estat ara quan s’ha vist clar que el sector ha d’apostar per la omnicanalitat”, ha explicat. En aquest sentit, ha assegurat que la digitalització pot suposar per als establiments un repte molt important que els dugui a repensar com ha de ser el seu de negoci; si cal o no digitalitzar el seu catàleg de venda; si ha de posar en marxa botigues en línia o bé comunicar també a través de les xarxes socials. “Per això, des de l’Ajuntament de Barcelona, hem activat un conjunt d’eines per acompanyar els comerços de la ciutat a fer el salt al món digital, com càpsules formatives per cursar en línia, un servei d’acompanyament i un paquet de subvencions per ajudar a finançar-ne els costos.

Seguint aquesta línia, Maria Segarra, experta d’Inuteri Consulting en el món del retail, ha deixat clar que “la transformació digital ja és una necessitat real que, amb la pandèmia, s’ha convertit en un element clau per a l’estratègia de molts negocis”. Per Segarra, el confinament i el fenomen del teletreball ha dut el consumidor a augmentar les seves compres de productes i serveis a través d’Internet, un món on el petit comerç encara té molt camp per córrer. “Primer de tot, cal que el comerciant es centri en allò que el fa diferent i únic -ha avançat l’experta-. I, un cop ho tingui identificat, hauria de decidir si digitalitzar el seu negoci l’ajudaria a amplificar-se”, ha explicat.   

En el mateix sentit, durant la sessió, l’assessor tecnològic Guillem Vallejos ha recalcat que, durant la pandèmia, s’ha posat de manifest com els avantatges que tenen els comerços físics -com el tracte personal o l’experiència de compra- no són suficients per atraure un consumidor que, en poc temps, s’ha convertit en consumidor digital. “Per arribar a captar aquest tipus de consumidor, cal que l’establiment tingui presència a Internet, sigui a través d’una pàgina web o de les xarxes socials: el comerç s’ha de saber adaptar a les noves tendències de consum”, ha conclòs.

I, per facilitar als establiments fer el pas al món digital, Barcelona Activa ha preparat un conjunt d’eines que s’ha encarregat d’explicar Jaume Baró. “Actualment oferim 71 càpsules formatives totalment digitalitzades per ajudar els comerços a digitalitzar-se i a dinamitzar el seu negoci a les xarxes”, ha especificat. Alhora, també s’ha activat un servei d’assessorament personalitzat per orientar els comerços i els restaurants a l’hora de traçar l’estratègia de digitalització. “Cada cas és un món i cal fer-ne una anàlisi individual, que també es realitza per via telemàtica”, ha destacat. Per últim, Baró ha ressaltat també la línia de microcrèdits B·Crèdits, a través de la qual es poden sol·licitar fins a 12.500 euros amb l’aval de l’Ajuntament de Barcelona. La sessió s’ha tancat amb un torn de preguntes dels assistents.

Ajuntament de Barcelona

Els nostres socis

Perfumería Guillén
Sagradas Tapas
Cainfor Projectes informátics
Àngels Perfumeria Saló de Bellesa
La Nonna Delia Vermutería
Ekoterapia
El Señorio del Perú
Carregant...
x
X