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Reforç en l’acolliment de persones vulnerables i serveis essencials

24 de març de 2020

A partir d'avui dimecres s’afegeixen 385 places addicionals per acollir persones sense llar a les 2.200 places que ja funcionen a la ciutat per fer front a la situació que ha generat la Covid-19. Es podran ampliar fins a arribar a 775 places més, de manera gradual, segons les necessitats i el funcionament de cadascun dels dispositius.

Les 385 places noves es divideixen en:

  • Pavelló número 7, Palau Victòria Eugènia, de Fira Barcelona: té 6.000 metres quadrats en els quals en una primera fase s’allotjaran 225 persones vulnerables complint amb tots els protocols de seguretat dissenyats per les autoritats sanitàries; se n’assegurarà l’alimentació, la seguretat i la higiene.
  • Espai Pere Calafell: funciona des de divendres i actualment acull 58 persones vulnerables. Les instal·lacions s’han adequat per augmentar les distàncies i aplicar els protocols de seguretat.
  • Dispositiu Dos de Maig: està previst que entri en funcionament dimecres i té una capacitat específica per acollir 72 dones. És un espai per evitar situacions d’abús o assetjament.
  • Nou equipament de 30 places per a persones que necessitin confinament per prescripció mèdica; l’accés serà per derivació des d’alguna de les 2.200 places que ja funcionen.

También ha entrado en funcionamiento un dispositivo de higiene, lavandería y comedor para atender a la población más vulnerable ante el cierre o la reducción horaria de otros equipamientos específicos.

Todo ello se complementa con 200 apartamentos turísticos que se alquilarán durante dos meses para atender situaciones que puedan producirse entre mujeres víctimas de violencia machista, familias con niños a cargo o personas vulnerables que están alojadas en diferentes equipamientos municipales.

Refuerzo del ASPB

Entre el resto de servicios municipales que se han reforzado cabe destacar la Agencia de Salud Pública de Barcelona (ASPB), que ha triplicado el personal adscrito al Servicio de Epidemiología (SEPID) de 27 a 83 profesionales. Además, también ha ampliado el horario de atención, que ahora es de 8.00 a 20.00 horas, todos los días de la semana.

Las tareas de este servicio son:

  • Atención telefónica: se han aumentado las líneas, que ofrecen atención de personal de enfermería con formación específica.
  • Recogida de información de los casos a través de la notificación proveniente del sistema sanitario o de los datos de pruebas de laboratorio, y realización del estudio de los contactos de cada caso positivo.
  • Contacto constante con hospitales, equipos de atención primaria y otros equipamientos sanitarios de la ciudad, tanto públicos como privados.
  • Elaboración de bases de datos que permitan tener indicadores de seguimiento de la epidemia en la ciudad de Barcelona.
  • Seguimiento de la situación en las residencias geriátricas y entre profesionales sanitarios y otros servicios esenciales.

Ajuntament de Barcelona

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