Gaudí Shopping

Gaudí Shopping

L'estudi "els joves i el retail" conclou que els adolescents compren més online i perceben la botiga com a "espai d'oci"

4 de febrer de 2020

La directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, i la directora de l'Agència Catalana del Consum (ACC), Beth Abad, han participat aquest matí, al Palau Robert, en la presentació de l'estudi "Els joves i el retail: el present i el futur del retail segons els joves" que ha elaborat Retailcat (Unió d'entitats de Comerç) amb la col·laboració del Departament d'Empresa i Coneixement. En l'acte han estat acompanyades del president de Retailcat, Joan Carles Calbet, i de les autores de l'estudi.

L'estudi analitza les preferències i hàbits de compra dels joves d'entre 14 i 22 anys i està realitzat mitjançant entrevistes a nois i noies barcelonins.

En la presentació, la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ha remarcat que “aquest és un estudi necessari, perquè és una oportunitat per conèixer com pensen els adolescents i ens ha d’ajudar a créixer com a sector”. De la seva banda, la directora de l’Agència Catalana del Consum, Beth Abad, ha destacat el fet d’abordar l’estudi “des dels dos vessants, el comerç i el consum, perquè suma i crea sinergies”. Segons Abad, “els joves volen ser ben atesos però també volen autonomia, i perceben l’acte de compra també com un moment d’oci”.

Principals conclusions

Segons revela l'estudi, els adolescents estan socialment immersos en la megatendència de la sostenibilitat i el consum responsable; encara que moltes vegades la seva relació amb el consum és contradictòria (la seva ideologia a vegades és contrària al seu objectiu de “màxima comoditat”). Entenen el servei com quelcom natural. Han nascut veient que és natural el lliurament a domicili, i comprar sense fer cues. Així mateix, l'estudi assenyala que la tecnologia és el seu vehicle natural per relacionar-se en qualsevol aspecte de la seva vida.

Per als més joves (14-15 anys), “anar de botigues” és una de les primeres activitats que poden fer com els adults. És una activitat social que està plena de significats positius. En moltes ocasions la plantegen com un joc, fet que els permet imitar als seus referents (influencers), ... volen fer-se fotos i compartir-les a les xarxes. Per als més grans (17 anys en endavant), la compra és una via per a l’autoexpressió i per diferenciar-se. A més edat, també guanya importància la compra d’esdeveniments d’oci (concerts, espectacles, viatges,...).

La compra online significa l’accés a tot i de tot arreu, i reconeixen que normalment és un actesolitari. Per a ells el temps d’espera fins que arriba el paquet és un neguit, que es compensa amb el moment “unboxing” (obrir el paquet quan arriba a casa). Així mateix, l'estudi assenyala que la compra a la botiga física representa per a ells un esforç, però alhora es valora molt l’accés immediat al producte, la possibilitat de provar i de trobar-hi personal especialitzat que pot resoldre dubtes.

Preguntats sobre què esperen trobar a les botigues, els adolescents volen que siguin com “parcs d’atraccions”. Espais on passar una bona estona, poder fer activitats diverses, interactuar i conèixer novetats. El pas per una botiga física té un gran valor per als joves quan ho poden explicar. La botiga ha de ser “instagrameable”. Els joves busquen poder participar a esdeveniments singulars i restringits a un nombre de persones; per a poder dir (amb un selfie): “jo vaig ser-hi!!

Enllaç a l'estudi

CCAM - Generalitat de Catalunya

Els nostres socis

Peluquería By Diego Bcn
Mepas
Bar Bodega 'La Parra'
Opticat
Torrents Gianni
CENTRE AUDITIU AURAL
La Font Gaudí
Carregant...
x
X