La ciutadania puntua amb un 8,1 l’oferta comercial de la ciutat
21 d'agost de 2018
La ciutadania de Barcelona puntua amb un notable (8,1) l’oferta comercial que proporciona la ciutat. La nota és similar a l'obtinguda els darrers anys. Actualment, i pel que fa al grau de satisfacció, el 86,1% dels enquestats (86,8% al setembre passat) afirmen estar molt o bastant satisfets. Són dades de l’enquesta Òmnibus que realitza periòdicament l’Ajuntament de Barcelona, elaborada a partir dels resultats obtinguts entre els mesos de març i abril entre les opinions expressades per un miler de persones participants.
L’atenció que els ciutadans reben per part dels comerciants a l’hora de fer les seves compres és molt o bastant satisfactòria per part del 81,9% dels entrevistats, la més elevada dels darrers anys (2009-2018), amb una nota mitjana del 7,7.
En relació als horaris comercials, el 83,8% declara sentir-se molt o bastant satisfets, l’11,6% estan satisfets i el 4,1% poc o gens. La nota mitjana és de 7,9 (8,0 al setembre de 2017).
A la botiga de barri i la botiga especialitzada és on els enquestats afirmen que se senten més ben atesos (50,3%), seguit dels mercats municipals (21,0%), supermercats (14,4%), centres comercials (4,8%) i hipermercats (0,9%).
A l’hora d’anar a comprar, els trets que més es valoren són, per aquest ordre, l’honradesa (75,3% [69,6% al setembre passat]), la professionalitat (61,7% [59,7%]), el tracte que es rep (58,7% [56,8%]), l’assessorament del producte (48,6% [44,9%]) i la rapidesa (34% [39,9%]).
Preguntats els enquestats si acostumen a fer les compres de casa seva, un 57,2% afirma que les fa ‘sempre’, situació en què es produeix un augment significatiu (51,9% al setembre passat), ‘sovint’ per part del 21% (20,4%), ‘algunes vegades’ l’11,8% (14,7%), ‘poques vegades’ el 5,1% (5,1%) i ‘mai o gairebé mai’ el 4,8% (7,8%).
Comerç electrònic
D’altra banda, l’enquesta Òmnibus del passat mes de juny assenyala pel que fa a les compres en línia que actualment 6 de cada 10 ciutadans compra alguna vegada per internet. Els homes hi compren més (73,7%) que les dones (57,3%). Per franges d’edat, el grup de població de 25 a 34 anys és el que més ús fa del comerç electrònic.
La majoria de les persones que compra alguna vegada per internet ho fa de manera ocasional (el 53,3%). El 20% ho fa cada mes i el 12,6% cada dos mesos. El 7,2% cada dues setmanes i cada setmana ho fa el 6,5%. L’evolució posa de manifest que tot i el que els percentatges de compra habitual encara són baixos, a cada mostra que es realitza aquest valors es mantenen o pugen amb mesura, mentre baixa la compra ocasional (un 5,2% pel que fa a un any).
Els tipus de producte que més es compra és: informàtica (34,7% [29,0 al desembre passat]), roba i calçat (34,4% [30,3]), que pugen pel que fa a l’anterior estudi. Oci i cultura (34,2% [47,5]) registra una baixada.