Gaudí Shopping

Gaudí Shopping

Ja tens el teu establiment preparat per Nadal?

4 de desembre de 2020

L’experta en retail, Sofia Mateo, ens presenta tot un seguit de  recomanacions per organitzar el nostre comerç aquesta campanya de Nadal i Reis.

1- Decora la botiga

El Nadal no és exactament el moment per conservar l’aspecte de la teva botiga. És important destacar i que tothom que camina a menys de 100 metres de la teva botiga et tingui present.

Si la teva botiga ja té un esquema de colors que la identifica, respecta-ho, però accentua el Nadal. Utilitza més il·luminació a la botiga i als voltants perquè sigui més visible, tant durant el dia com a la nit.

Posa alguns estands fora, anuncia alguns dels teus productes més populars, arrisca’t amb la vitrina; fer tot el possible perquè la botiga sigui més atractiva i fascinant visualment. No et continguis i deixa volar la teva creativitat.

2 - Utilitza rètols de senyalització

Actualment, és fàcil deixar-se emportar per les tècniques avançades de màrqueting i oblidar-se de posar esforços en mètodes més populars, provats i comprovats que continuen fent meravelles.

Assegura’t que els rètols de la teva botiga siguin atractius i s’identifiquin fàcilment. Posa estands i pancartes fora del teu negoci perquè la gent et noti. La millor manera d’aconseguir que la gent s’interessi pel teu negoci és assegurar-te que et coneguin. I la millor manera de fer-ho és aconseguir que el teu nom i logotip apareguin a tot arreu on puguis de la teva comunitat.

3 - Focus i estratègia en les xarxes socials

Les xarxes socials també són la plataforma perfecta per interaccionar amb els teus clients i establir relacions amb ells, adquirint notorietat i fidelització de marca. Crear continguts audiovisuals, obsequis, concursos i altres activitats promocionals que s’ha demostrat que funcionen bé a les xarxes socials, ara és més fàcil i barat que mai; només cal creativitat.

L’ús de Facebook, Twitter, Instagram, Tik Tok i altres canals de xarxes socials no només et pot facilitar la interacció i l’atracció de clients, sinó que també ofereix l’oportunitat de construir la teva marca i mostrar als clients potencials el que ets a través d’un contingut intel·ligent i creatiu com ara fotos, vídeos i altres.

4 - Centra’t en l’atenció al client

La temporada de compres de Nadal pot ser estressant per a tu i els teus treballadors, però també pot ser estressant per als consumidors. És per això que, durant aquesta de l’any, heu d’estar preparats per oferir el millor servei al client possible.

Si la teva botiga ofereix una experiència de compra fantàstica als clients, tens més possibilitats de convertir-los en clients habituals i una oportunitat excel·lent d’aconseguir que recomanen el teu negoci als seus amics i familiars. No donis res per fet i assegura't que els teus empleats coneixen tots els detalls de cada producte, i el saben vendre de la millor manera segons les necessitats de cada client.

5 - Serveis de lliurament

Les persones que surten a comprar durant la temporada de Nadal acostumen a visitar més d’una botiga durant el mateix trajecte. Cada cop més, la gent vol anar passejant sense carregar bosses, per això pots també oferir-los la possibilitat de guardar-les o enviar-les-hi directament a casa.

Donar als teus clients l’opció de lliurament fa que la decisió de comprar sigui molt més senzilla, ja que poden comprar qualsevol cosa que vulguin i saben que no han de transportar aquest article, perquè es lliurarà directament a casa seva.

6 - Fes que els teus articles més venuts siguin visibles

Si coneixes el teu negoci i els teus clients, és probable que ja tinguis molt bona idea de quins articles seran més populars durant la temporada de Nadal. Assegura’t que aquests productes siguin fàcils de trobar. Col·loca'ls molt a prop de l’entrada de la teva botiga, col·loca cartells i fes l'impossible perquè no passi desapercebut.

Una altra bona idea és posar a la porta alguns articles que siguin populars i econòmics. Segons la psicologia del consumidor, una vegada que la gent es compromet a comprar un article a la teva botiga, hi ha moltes possibilitats que en comprin més. En primer lloc, mostrar els articles més econòmics facilita que els clients puguin “picar” i posar alguna cosa a la bossa de la compra de seguida.

7 - Toca la fibra

Moltes vegades, sobretot durant les festes de Nadal, els missatges que atrauen les emocions del client són molt més efectius que els anomenats "missatges racionals" sobre vendes i descomptes.

El Nadal és un bon moment perquè la gent reflexioni i pensi en la seva família i amics. Per això, una de les millors emocions per atraure durant aquesta temporada és la nostàlgia. Els estudis demostren que, quan la gent se sent nostàlgica, tendeix a preocupar-se menys per gastar diners i està més disposada a gastar-ne més.

“Juga” amb les seves emocions i intenta evocar records de la infantesa tocant música més antiga i fent servir referències de la cultura pop que recordin als "bons dies de la joventut".

8 - Apel·lació als sentits

Com hem esmentat anteriorment, apel·lar a les emocions com la "nostàlgia" funciona molt bé a l'hora de facilitar que la gent compri a la botiga. Però apel·lar als seus sentits pot ser tan eficaç com atraure les seves emocions.

Fer que la teva botiga i la teva mercaderia tinguin un aspecte visual atractiu és una necessitat òbvia, però hi ha maneres més evidents d’utilitzar els sentits per impulsar les vendes.

Reproduir el tipus de música adequat a la teva botiga pot influir definitivament en si un client gastarà i quant gastarà a la botiga. Per exemple, els establiments comercials de gamma alta que venen articles de luxe solen tocar música clàssica o jazz per tal d’establir un clima “més elegant” per als compradors.

Però escoltar no és l’únic sentit que pots aprofitar a l’hora d’aconseguir que la gent compri els teus productes. Si vens productes relacionats amb la cuina, com forns, olles o paelles, pots fer que la teva botiga faci una olor deliciosa a pastís per aconseguir que els clients comprin.

No t’oblidis del sentit del tacte. Sempre has de convidar els teus clients a familiaritzar-se amb els teus productes tocant-los. Assegura’t que les pantalles facilitin la interacció del producte i que tens gels hidroalcohòlics a l'abast dels clients perquè, a més de tocar, puguin sentir-se segurs.

9 - Que l'interior de la botiga sigui tan atractiu com l'exterior

Pot ser que la teva botiga tingui un aspecte fantàstic i molt acollidor des de l’exterior, però això no t’ajudarà a obtenir vendes si l’interior de la botiga al detall és un embolic. A la gent li agrada comprar a botigues fàcils de comprar. No els agraden els passadissos estrets ni haver d’empènyer per arribar als productes. Volen trobar fàcilment allò que necessiten i veure clarament el que estàs venent. En primer lloc, assegura’t que la teva botiga estigui organitzada lògicament i agrupa articles que tinguin sentit junts.

Utilitza també aquí la senyalització per informar fàcilment els teus clients sobre a quina part de la botiga han d’anar per trobar allò que necessiten. Centra’t a facilitar la compra a la teva botiga assegurant-te que hi hagi prou espai entre els productes i que el públic tingui prou espai per acostar-se a determinats productes, romandre una estona en aquesta secció i interactuar amb els productes.

10 - Ofereix embolcall de regals gratuït

Aquest és un altre avantatge fantàstic que pots oferir si aconsegueixes organitzar-te bé per poder arribar a tot. Una bona idea és embolicar prèviament alguns dels teus articles més populars. La comoditat és un gran punt de venda durant les vacances i els clients sempre ho agraeixen quan estàs disposat a fer una mica de feina per ells.

11 - Recopilar dades del client

En l’època de l’any amb més afluència de clients, la temporada de Nadal és el moment perfecte per aconseguir el màxim de dades possibles de clients. Troba l’estratègia més creativa per captar noms, números de telèfon, correus electrònics i adreces postals dels teus clients; així aconseguiràs que tornin i es converteixin en compradors habituals. Com més parlis amb els clients i millor sigui la teva comunicació amb ells, més probabilitats hi haurà que tornin a visitar-te.

Tampoc et fixis en obtenir la seva informació de contacte personal, sinó en recopilar diferents tipus de dades.  Fes un seguiment de les tendències de compra i anota quins productes són més populars entre la teva clientela. Mira quins productes no es venen tan bé com havies esperat per idear plans que millorin aquestes vendes.

No t’oblidis de crear enquestes als clients per mesurar també la seva felicitat i poder continuar millorant la teva oferta i la manera d’organitzar el teu negoci; això et permetrà satisfer les expectatives i les demandes dels compradors més fidels.

I, sobretot,  utilitza les dades que ja tens dels teus clients per convidar-los a venir a la botiga per Nadal. Sigues original i aconsegueix enganxar al client perquè et visiti; has de tenir en compte que no seràs l'única botiga amb la mateixa estratègia i ganes d'enamorar.

12 - Feu equip amb altres botigues

Un excel·lent consell de màrqueting local és fer equip amb altres botigues que ofereixen productes i serveis complementaris als teus. La col·laboració amb altres empreses locals és una bona manera de demostrar als teus clients que formes part de la comunitat.

Pensar en idees promocionals fantàstiques que puguis aprofitar amb altres empreses locals per atraure més gent, tant a les teves portes com a les seves, pot ser molt beneficiós per als vostres resultats.

13 - Crea un programa de fidelització

Crear grans programes de fidelització de clients no només et pot ajudar a guanyar més diners, sinó que també et pot ajudar a establir relacions saludables i duradores entre la teva marca i els teus clients.

Els programes de fidelització fan que els clients se sentin desitjats, especials i, en general, més feliços de comprar a la teva botiga.

Tot i que pots fer moltes coses fantàstiques amb un programa de fidelització, hi ha una regla important que no s’ha d’oblidar mai: assegura’t que les recompenses del programa de fidelització siguin fàcils d’obtenir. Com més fàcils siguin els teus programes de fidelització, més participació veuràs i més feliços seran els teus millors clients. 

14 - Mostra el teu agraïment

No oblidis donar les gràcies als teus millors clients: les persones que ho fan tot possible per a tu i per al teu negoci. Si tens una llista de correus dels teus millors i més fidels clients, envia’ls notes d'agraïment personal. Tant si envies petits regals, cupons o simplement et prens el temps d’expressar el teu agraïment, un petit testimoni pot recórrer un llarg camí per al teu negoci i la teva capacitat per construir la teva base de clients fidels i satisfets.

15 - Donar suport a una organització benèfica durant aquesta temporada de Nadal

La temporada de Nadal representa el moment perfecte de l’any per donar suport a una organització benèfica local.

Els teus clients valoraran el suport de la teva empresa a la comunitat i probablement atrauràs nous clients gràcies als teus esforços filantròpics. No només això, sinó que els teus empleats també se sentiran orgullosos de treballar per a una botiga que realment es preocupa per la seva comunitat.

Si vols seguir estant al dia sobre tips per a la teva botiga et convido a que et passis pel meu perfil d'Instagram @sofiamateo.retail on comparteixo diàriament temes d'interès per a la botiga i/o que et subscriguis a la llista de difusió del Club TQV on un cop al mes envio una revista en línia amb consells per dur al dia la botiga. T'espero!

CCAM - Generalitat de Catalunya

Els nostres socis

IMPAS
La Nonna Delia Vermutería
Foto Digital Iris
COSMETICOS PAQUITA ORS
Capitan K10
CENTRE AUDITIU AURAL
ZAFIRO TOURS SAGRADA FAMILIA
Carregant...
x
X