Innovació i tradició, la recepta d’èxit de les torroneries de Barcelona
19 de desembre de 2019
Els darrers anys, les pastisseries i torroneries artesanes de la ciutat de Barcelona han hagut d’adaptar-se a marxes forçades a les noves demandes de la clientela. I ho han fet amb nota. La febre pels productes healthy i la demanda de nous sabors ha fet esperonar un sector que ha trobat en la barreja d’innovació i tradició la clau per seguir enfortint-se.
“Fa setmanes que portem un ritme frenètic: la botiga està pleníssima de clients i no parem de moure caixes amunt i avall”. Teresa Llordés, propietària de la botiga que Torrons Vicens té al carrer Urgell, 61, de Barcelona, està contenta. Rere el taulell, ella i el seu equip de professionals atenen i assessoren cada dia a desenes de persones. “Algunes tenen molt clar el que busquen i d’altres ens demanen consell”, apunta. Totes, però, hi entren buscant els torrons i els dolços de Nadal que ompliran les seves taules i panxes aquestes festes. “Tenim un aparador molt llaminer, un producte de qualitat i un equip de persones formades que sap assessorar cada client de forma personalitzada”, explica Llordés.
Aquest Nadal, segons el Gremi de Pastisseria de Barcelona, es vendran un 3% més de torrons artesans que l’any passat, una xifra que fa somriure Llordés. “Són previsions, però sempre treballem amb l’objectiu que la campanya vagi millor que l’any anterior”, diu optimista. Precisament, per la propietària, un dels ingredients clau perquè aquests dies siguin un èxit és l’esforç que ha fet el sector del torró i dels dolços nadalencs per innovar sense deixar de banda la tradició. “Aquest 2019 hem estrenat 8 torrons diferents -explica Llordés-. Al nostre catàleg hi ha els clàssics com el de xixona, de xocolata o de crema cremada, però també d’altres més trencadors com torrons picants o salats”, exemplifica.
De fet, els darrers anys, les pastisseries i torroneries artesanes han hagut d’adaptar-se a marxes forçades a les noves tendències. “Des de 2010, el sector s’ha revolucionat per complet”, opina Llordés. Mostra d’això és l’auge dels productes healthy, que s’ha traduït en un creixement important de la presència dels torrons sense sucre ni colorants a les lleixes dels establiments.
Per Llordés, el sector ha sabut adaptar-se a les demandes del consumidor, que són cada cop més exigents, també en l’atenció que reben. “És per això que tenim personal format en la matèria i emboliquem els productes per regal d’una manera ben especial -explica la propietària de la botiga-. Intentem dotar la visita del client del màxim de valor afegit possible”, conclou. Segons el Gremi, aquest Nadal els catalans menjaran 2 milions d’unitats de torró artesà, una xifra que no para de créixer i que ha trobat la clau de l’èxit en una recepta: la barreja perfecta entre innovació i tradició.