Gaudí Shopping

Gaudí Shopping

Impacte de l'estat d'alarma pel Covid-19 en les activitats comercials de Catalunya

26 de maig de 2020

Des del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) i la direcció general de Comerç us actualitzem setmanalment els principals indicadors  sobre l'Impacte de l'estat d'alarma pel COVID-19 en les activitats comercials de Catalunya, així com les actuacions que es duen a terme des de l'inici de la crisi sanitària.

  • La principal dificultat amb què s’han trobat les centrals de compra i serveis durant el mes de maig ha estat la falta d’abastiment (19,5%). 
  • Un 70% de les CCS afirmen que els seus associats venen a través de marketplaces (sobretot en els sectors joguines, ferreteria o subministraments industrials). 
  • El 80% dels associats d’ANCECO manifesten que el mes de maig han venut menys que el maig de 2019, el 20% restant integra bàsicament els representants de distribució comercial. 
  • Durant el confinament, una quarta part dels catalans afirma que ha incrementat la despesa en supermercats i botigues de proximitat; en canvi, la majoria de consumidors ha reduït la despesa en grans superfícies/ hipermercats i mercats. 
  • Més del 40% dels catalans afirma haver patit un augment de preus injustificat en algun producte. 
  • Després del confinament, un 37% considera que els ingressos de la seva llar es reduiran.
  • Un 42% considera que aquest estiu anirà de vacances, si bé gairebé la meitat canviarà els plans que tenia previstos inicialment. 
  • Un 73% dels enquestats considera que a curt termini la por al contagi continuarà molt o bastant present en espais o esdeveniments amb molta gent, sobretot als concerts, el transport públic, esdeveniments esportius i festes populars.
  • Les vendes online en alimentació per al mes d’abril van ser un 84,3% superiors al mateix període de l’any anterior.
  • A mitjans de març, les vendes d’alimentació en establiments físics van ser un 79% superiors al mateix període de l’any anterior; d’ençà de llavors, s’han mantingut constants pel voltant del 10% superiors.
  • Un 63% dels consumidors afirma que d’ara endavant està disposat/da a pagar més per productes de proximitat. 
  • Durant el confinament, només el 26% de catalans afirmaven que mantindrien un consum de roba més o menys igual o superior a abans de la crisi del Covid-19. Però, de cara a la fase de recuperació, es preveu que aquest percentatge creixerà fins al 79%.

CCAM - Generalitat de Catalunya

Els nostres socis

The Tea World
LA FRASQUETTA
Ungles Stil
Seoul Restaurante Coreá
Floristeria Soriano
Herva Moda y Lencería
attik mobles
Carregant...
x
X