Gaudí Shopping

Gaudí Shopping

Hàbits de consum i polaritat comercial a Barcelona

9 d'abril de 2018

A Barcelona, la gran majoria de les compres es fa als comerços del barri, els mercats recuperen cinc punts en la seva quota de mercat de productes alimentaris, quan els ciutadans han de fer desplaçaments, ho fan a peu i en transport públic i no s’inverteixen més de vint minuts en els desplaçaments. Les diferents àrees comercials de la ciutat reben una puntuació de més de 7 sobre 10. Són punts destacats de l’últim informe d’hàbits de consum i de l’estudi de polaritats comercials. Les dades mostren la consolidació del model de comerç de proximitat de la ciutat de Barcelona, segons ha destacat el regidor de Turisme, Comerç i Mercats, Agustí Colom.

El 94% dels veïns i veïnes fan les seves compres habituals alimentàries al barri on viuen. Això vol dir 9 de cada 10. També al barri de residència es fa el 69% de la compra habitual de productes no alimentaris: 7 de cada 10. Els sectors comercials on es fa més consum són: farmàcia (98,4%), drogueria (92,9%), herbolari (81,2%), floristeria (81,6%) i llibres, diaris i revistes (81,2%).

En canvi, els productes pels quals els consumidors es desplacen a altres barris són: música (56,9%), joguines i esports (44,6%), informàtica i telefonia (38,7%) i roba (36,5%). Només en el cas dels Mobles i decoració, un 27,2% dels consumidors compren en un municipi fora de Barcelona.

Els consumidors barcelonins acuden a comprar als comerços del seu barri per proximitat (comoditat i tracte personal), als mercats per la qualitat dels productes (junt amb la proximitat i la diversitat) i als pols comercials per la diversitat de l’oferta (a més de poder mirar altres botigues i passejar i la proximitat). Per al regidor Colom, l’informe posa sobre la taula l’esforç i el dinamisme d’un model de comerç que és capaç d’oferir una gran diversitat a cada barri, i subratlla la preferència per fer els desplaçaments a peu i en transport públic.

Trets destacats dels hàbits de consum continguts a l’informe

  • Les compres de carn es fan sobretot als mercats (35%), als supermercats del barri (30%), i a les botigues especialitzades (23%)
  • Les compres de peix i marisc es fan sobretot al mercat (44%), al supermercat del barri (24%), i a les botigues especialitzades del barri (23%)
  • Les fruites i verdures es compren a verduleries (50,3%), als mercats (23,2%) i a supermercats del barri (20%)
  • El 80% dels establiments no frescos i begudes es compren al supermercat del barri, mentre que als hipermercats es fan el 2,6% d'aquestes compres
  • La gent concentra més la freqüència de les seves compres del que ho feia fa cinc anys. Al 2012 anaven a comprar cada dia el 17,6% dels enquestats, ara el 12,4%
  • Un 26,5% de la gent compra per Internet cada 15 dies o més freqüentment, mentre que un 62,7% no hi compra mai
  • Les botigues especialitzades i els supermercats són els més utilitzats. El 81,1% i el 79,5% respectivament diuen que hi compren un cop o més a la setmana.

Font: Ajuntament de Barcelona

Hàbits de consum i de l’estudi de polaritats comercials

Els nostres socis

Denia
Claror, Clubs de Fitness
Calçats Rimini
Forn Franquesa - Coques de Perafita
El Recó
Mepas
Ungles Stil
Carregant...
x
X