Gaudí Shopping

Gaudí Shopping

“Guia per a punts de venda d’autocontrol de la qualitat i bones pràctiques de manipulació de la fruita de pinyol i de llavor”

9 de juliol de 2021

La guia ha estat creada per ajudar d’una manera senzilla i útil els professionals de la fruita, i així assegurar la qualitat òptima d’aquests productes a les seves botigues.

El dimecres 7 de juliol va tenir lloc la presentació de la “Guia per a punts de venda d’autocontrol de la qualitat i bones pràctiques de manipulació de la fruita de pinyol i de llavor” a la sala polivalent del Mercat del Ninot de Barcelona. 

Catalunya és un dels principals productors de fruita dolça del sud d’Europa, però, malgrat aquesta capacitat productiva, el seu consum presenta una tendència a la baixa. Per aquest motiu aquesta guia, elaborada per la Generalitat de Catalunya de la mà de l’Agència Catalana del Consum i diverses entitats del sector frutícola, és una de les 32 accions del Pla d’Acció de la fruita dolça, tal com recorda Montse Cugat, suddirectora general d’Inspecció i Control Agroalimentari del Departament d’Acció Climatica, Alimentació i Agenda Rural. 

En aquest sentit, Montserrat Ballarín, regidora de Comerç, Mercats, Consum, Règim Interior i Hisenda, va posar en valor la generació de vincles de confiança entre els paradistes i els clients i la compra de producte ecològic, de pagès i de proximitat, per tal de tenir cura de la salut de les persones i del planeta. 

La guia ha estat creada per ajudar d’una manera senzilla i útil els professionals de la fruita, i així assegurar la qualitat òptima d’aquests productes a les seves botigues (parades de mercat, botigues de barri i cadenes de supermercats).  

Si volem que la fruita arribi al consumidor amb la màxima qualitat i amb tota la informació necessària que permeti fer una compra conscient i responsable, és molt important seguir unes bones pràctiques de manipulació del producte i facilitar la informació en els punts de venda. Per això, és fonamental disposar d’un sistema d’autocontrol de la qualitat i assegurar de la traçabilitat al llarg de tota la cadena, i, en particular, en el punt de venda, en tant que és la darrera fase del procés comercial a l’abast del consumidor. 

Per la seva banda, Francesc Sutrias, director de l’Agència Catalana del Consum, va recordar la necessitat de tenir un etiquetatge clar, que no indueixi a error, i que posi en valor l’origen. Així, es facilita un consum de proximitat i de temporada i s’ofereixen garanties tant pel procés de producció com pels consumidors.

Finalment, Alain Betancourt, autor de la guia, va remarcar que amb aquesta publicació es pretén intentar millorar la qualitat de la fruita, la percepció i la satisfacció dels clients i posar en valor la figura dels fruiters i fruiteres. 

Més informació

Mercats de Barcelona

Els nostres socis

Bar Nou Face
Mozart Gaudí Cafetería
ZAFIRO TOURS SAGRADA FAMILIA
El Recó
Cainfor Projectes informátics
Green Kiss
Carregant...
x
X