Gaudí Shopping

Gaudí Shopping

FGC adapta el servei un cop finalitzada la suspensió temporal del pagament al transport públic

8 d'abril de 2020

  • A partir d’aquest divendres, 10 d’abril, el sistema d’ús de totes les línies d’FGC torna a ser l’habitual i, per tant, caldrà disposar del títol de transport en vigor i validar-lo a les màquines de control de passatgers.
  • Pel que fa als títols que s’han utilitzat entre el 2 i el 9 d’abril cal guardar-los i un cop acabi el període d’emergència l’ATM de Barcelona compensarà aquests vuit dies de gratuïtat.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) recupera a partir d’aquest divendres, 10 d’abril, el sistema d’ús habitual del transport públic, un cop finalitzat el període de suspensió temporal del pagament que ha estat actiu entre el 2 i el 9 d’abril. El Consell d’Administració de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de l’àrea de Barcelona va aprovar per unanimitat la setmana passada la suspensió temporal del pagament de les tarifes del transport públic entre aquest període de temps. Aquest acord, consensuat per la Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona, Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), doncs, expira aquest dijous, que serà l’últim dia en el qual aquesta mesura romandrà vigent. A partir de les 00 h del 10 d’abril, (mitjanit de dijous a divendres), quedarà restituït el pagament de les tarifes integrades del transport públic a l’àrea de Barcelona, tal i com estava previst.

D’aquesta manera, les persones que viatgin amb FGC a partir de divendres hauran de disposar d’un títol de transport en vigor i validar-lo a les màquines de control de passatgers, com és habitual.

La mesura aplicada els darrers dies ha coincidit amb la restricció excepcional de la mobilitat, derivada de l’aturada de tots els sectors econòmics que fossin serveis no essencials. Per tant, es tractava de posar la xarxa a disposició d’aquelles persones dedicades a serveis essencials i autoritzades a desplaçar-se, quelcom que, durant aquests dies, els cossos de seguretat han contribuït a garantir.

Seguint les indicacions de L’ATM de Barcelona, totes les persones usuàries que han fet ús del transport públic entre el 2 i el 9 d’abril han de guardar qualsevol abonament de transport la validesa del qual estigués en marxa durant aquest interval de vuit dies. Un cop acabi el període d’emergència, es compensaran aquests vuit dies de gratuïtat (o els dies corresponents no aprofitats, en cas que el títol hagi caducat entre el 2 i el 9 d’abril), en tant que l’atenció i sol·licituds presencials estan temporalment interrompudes.

Descens d’un 28% de la demanda

Des que es va limitar la mobilitat laboral exclusivament als desplaçaments de les persones que es dediquen als serveis essencials, el dia 30 de març, la demanda a les línies metropolitanes d’FGC s’ha reduït un 28% respecte les setmanes anterior. Així, si la setmana del 23 de març hi va haver 141.616 desplaçaments de dilluns a diumenge, la setmana del 30 de març aquesta xifra es va situar en 101.409 viatges. I la tendència s’ha mantingut des de dilluns d’aquesta Setmana Santa.

Mesures per prevenir la propagació del virus

Des de l’inici de la situació d’emergència sanitària, el servei que presta FGC s’ha anat ajustant d’acord a les indicacions rebudes per part del Govern i de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona, i d’acord amb la demanda, que ha caigut a l’entorn d’un 90-95%, segons les setmanes.

En tot moment, la concentració de persones a tots els trens i totes les andanes està per sota d’un terç (el 33%) de la seva capacitat, garantint d’aquesta manera la distància de seguretat recomanada entre persones.

Pel que fa a la resta de mesures higièniques que FGC ha anat prenent des de l’inici de l’episodi, seguint allò establert en el seu Pla de contingència per minimitzar el risc d’infecció entre els clients, continuen vigents. Algunes d’aquestes mesures són:

  • Increment de les mesures d’higiene diària a les instal·lacions.
  • A les estacions es fa neteja a fons amb productes desinfectants i virucides en tots els àmbits en els quals hi pot haver moviment de clients i poden tocar el mobiliari de l’estació.
  • Es desinfecten diàriament barres, agafadors, botoneres, tauletes, mampares, endolls i marcs de finestres de l’interior dels trens a totes les línies; les màquines de venda de bitllets, els punts d’informació, les botoneres dels ascensors i els passamans de totes les estacions es netegen freqüentment.
  • Els i les maquinistes obren i tanquen totes les portes dels trens automàticament perquè el passatge no hagi de tocar les botoneres de portes.
  • Els ascensors s’operen a distància de forma centralitzada i s’activen des del Centre de Control d’FGC perquè les persones no hagin de prémer els botons.
  • Les portes no automàtiques de les estacions es mantenen obertes per minimitzar la seva manipulació.
  • Tancament al públic els Centres d’Atenció al Client, l’Oficina de confecció de carnets de pensionista. L’atenció es fa via telefònica.

A més d’aquestes mesures, FGC també comunica als seus clients, mitjançant diversos canals, altres mesures d’autoprotecció que cal tenir en comptes per minimitzar el contagi, com ara rentar-se les mans sovint; mantenir la distància de seguretat amb altres persones; tapar-se la boca i el nas amb mocadors d’un sol ús o amb la cara interna del colze en el moment de tossir o esternudar i rentar-se les mans de seguida, entre altres.

Generalitat de Catalunya

Els nostres socis

CENTRE AUDITIU AURAL
Gaudeix
Jugar x Jugar
Braseria Cal Ramon
Floristeria Soriano
Seoul Restaurante Coreá
Capitan K10
Carregant...
x
X