Gaudí Shopping

Gaudí Shopping

Es presenta 'Compra a prop', la nova campanya per promocionar el comerç de Barcelona

6 de juliol de 2021

A partir del 6 de juliol, torna als carrers de la ciutat la campanya “Compra a Prop” per fomentar el comerç presencial dels carrers de Barcelona. La primera fase de la campanya es va veure als carrers a l’estiu de 2020, a l’inici de la desescalada, per tal de contribuir a una bona represa de l’activitat comercial als carrers de la ciutat després dels mesos de confinament. Avui, 1 de juliol es reprèn per posar en valor el model comercial de proximitat de Barcelona, una de les grans senyes d’identitat de la ciutat, i un referent a escala internacional. A la tardor, està prevista una nova onada de la campanya.

La ciutat compta amb 61.000 establiments comercials segons el darrer cens comercial de 2019, dels quals 9.300 són de restauració i 43, mercats municipals. El comerç i la restauració constitueixen una de les principals activitats econòmiques de Barcelona, amb un pes del 21% sobre el total de l’economia. Són, a més, les principals activitats generadores d’ocupació de la ciutat. Però més enllà del seu destacat pes econòmic, són espais que afavoreixen la cohesió social i la convivència del veïnat, que contribueixen a la vitalitat dels barris i a la seva seguretat, que generen interacció social i aporten activitat en l’espai públic. La campanya, doncs posa de manifest que fomentar el comerç de proximitat és fomentar el benestar i la qualitat de vida dels ciutadans i ciutadanes.

L’Ajuntament ha fet aquesta campanya en col·laboració amb les entitats representatives del comerç de la ciutat en un moment d’acceleració del comerç online i per posar de manifest la fortalesa que proporciona a la ciutat els comerços presencials i la responsabilitat de tothom perquè aquesta fortalesa i aquest tret diferencial de Barcelona respecte a altres ciutats es mantingui. Així, la campanya busca donar resposta a les necessitats que el comerç barceloní té en aquests moments i posa en relleu, aquests missatges:

  • El paper clau que han tingut els comerços de productes de 1a necessitat durant la pandèmia
  • El reconeixement als establiments que han continuat donant servei
  • La responsabilitat de tota la ciutadania a l’hora de tornar la vida als barris i de garantir el model Barcelona de xarxa de comerç
  • El fet que tots som clients de comerç de proximitat, i els comerços formen part del veïnat
  • La professionalitat dels comerciants i restauradors que ofereixen atenció personalitzada, bon tracte i seguiment al client

Descarrega’t totes les imatges de la campanya, aquí.

Ajuntament de Barcelona

Els nostres socis

Calçats Rimini
CottonReus Moda Llar
Finques Lisa
Arrosseria Gaudí
Sweet Gaudí
CENTRE AUDITIU AURAL
Bar Bodega 'La Parra'
Carregant...
x
X