Gaudí Shopping

Gaudí Shopping

Eines i estratègies per a comerciants en la nova edició dels cursos ‘Quaderns de Mercats 2025’

31 de març de 2025

En el marc del programa els Mercats.cat, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) organitza una nova edició del cicle formatiu anual ‘Quaderns de Mercats’. Una oferta formativa dirigida específicament als paradistes dels mercats municipals amb l’objectiu de facilitar instruments i recursos per tal que puguin incorporar mesures per a la millora de la competitivitat i l’eficiència de les seves parades i, així, donar resposta als canvis d’hàbits de consum.

Enguany la formació consta de tres sessions on-line de 120 minuts cadascuna amb una metodologia pràctica. A més, els Quaderns 2025 incorporaran com a novetat la possibilitat de realitzar hores de mentoria individualitzades. L’objectiu de les mentories és acompanyar als paradistes en la implementació de nous recursos, revisant de manera detallada cada àrea clau i utilitzant plantilles que facilitin l’anàlisi i la presa de decisions estratègiques. 

Les sessions es duran a terme els dies 8 d’abril, 29 d’abril i 13 de maig de 15:00 a 17:00 h, i la metodologia de cada sessió dels Quaderns de mercats 2025 constarà d’una exposició de continguts, amb exemples pràctics, seguida d’un debat per resoldre dubtes i reflexions dels assistents.

El primer quadern, programat pel 8 d’abril de 2025, es focalitzarà en “Autodiagnosi del negoci i redefinició de la proposta de valor d’una parada de mercat”. En aquesta sessió, els participants analitzaran l’estat actual del seu negoci, identificant punts forts i febles. També exploraran eines per redefinir la seva proposta de valor, un factor clau per atreure i fidelitzar clients. A més, es treballarà en l’anàlisi de la competència per detectar noves oportunitats i estratègies de diferenciació. L’objectiu és ajudar els paradistes a especialitzar-se, crear una experiència de compra única i adaptar la seva oferta als nous hàbits de consum.

El segon quadern, previst per al 29 d’abril de 2025, se centrarà en “Estratègies de venda, millora de l’oferta i l’atractiu d’una parada de mercat”. Aquesta sessió proporcionarà tècniques per augmentar les vendes, com l’upselling i el cross-selling, i abordarà la importància de crear programes de fidelització per mantenir els clients a llarg termini. A més, els participants també treballaran la millora de la selecció, qualitat i presentació dels productes, així com en estratègies per innovar i adaptar l’oferta a les noves tendències de consum.

Els paradistes aprendran a calcular la rendibilitat real del seu negoci, optimitzar l’estoc per reduir pèrdues i millorar els marges mitjançant una millor negociació amb proveïdors. A més, es presentaran eines pràctiques de gestió financera per al dia a dia, amb casos concrets per aplicar els coneixements adquirits.

Aquesta edició dels Quaderns de Mercats serà dirigida per Jordi Mas, expert en innovació i estratègia retail. Amb més de 25 anys d’experiència en el sector, va ser CEO de Masgourmets durant 15 anys, liderant-ne l’expansió en el món de la gastronomia premium. Posteriorment, va fundar la consultora Crearmas, especialitzada en retail estratègic, des d’on ha ajudat marques i empreses a reinventar-se i connectar millor amb els clients a través d’una proposta de valor diferencial.

Mercats de Barcelona

Els nostres comerços associats

La Font Gaudí
Jugar x Jugar
Braseria Cal Ramon
Floristeria Soriano
Herva Moda y Lencería
Restaurant Peruà Andino
Glow Up
Carregant...
x
X