Gaudí Shopping

Gaudí Shopping

Diferenciar-se a l'ecosistema digital amb un tagline

20 de febrer de 2024

El mercat està saturat de serveis i productes iguals o molt semblants. Per això, per a moltes persones, triar entre una empresa i una altra és complicat, ja que la majoria d'elles els semblen similars. Per això, és lògic preguntar-se, com és rellevant?, com potenciar les capacitats i el talent d'una pime o d'una persona autònoma a l'ecosistema digital?

Hi ha moltes maneres de fer-ho, i en aquest post, t'acostem una: afegir un tagline a la teva marca per potenciar la diferenciació.

Crear una identitat digital potent és un dels reptes a què s'enfronten les pimes i els autònoms que vulguin destacar al seu sector ia l'àmbit digital. Gràcies a això, augmenta la seva diferenciació i es promou que siguin marques recordades i fins i tot estimades.

Alguns aspectes bàsics l'hora de crear una identitat digital que ajudi al creixement del negoci són:

  • Tenir un nom –o naming– memorable, senzill i relacionat amb l'activitat de l'empresa. A més, el domini web ha de tenir relació directa amb aquest nom o ser el més semblant possible. Així, les cerques en línia seran més eficients.
  • Crear un logotip amb personalitat visual que també sigui memorable, es diferenciï de la seva competència i que tingui un disseny capaç de sobreviure al pas del temps.
  • Desenvolupar un ecosistema visual amb recursos gràfics útils per crear peces digitals com ara la pàgina web, els perfils de les xarxes socials, una newsletter, els informes i les presentacions corporatives o qualsevol altre element visual de l'empresa. Alguns recursos poden ser una paleta de color, una família d'icones, una tipografia concreta i un estil definit per a il·lustracions, fotografies o vídeos. Amb tot, la personalitat de la marca s'expandeix a tots els punts de contacte amb les audiències.
  • Definir un to i estil de comunicació que identifiqui la pime o l'autònom a l'hora de dirigir-se als seus públics, als clients, als col·laboradors o als empleats.
  • També és interessant definir els tags o etiquetes que s'utilitzen de manera habitual a les publicacions de xarxes socials. D'aquesta manera, es promou que es localitzi en els primers llocs en fer una cerca sobre un tema concret d'un sector específic.

Què és un tagline i com ajuda a potenciar una marca

Sabem el que és un tagline perquè moltes de les grans marques que coneixem en tenen un. Hi ha molts exemples, però els més famosos són "Just Do It" de Nike, "Pensa diferent" d'Apple, "Perquè tu ho vals" de l'Oreal o "Life's Good" de LG.

Com veiem en els exemples anteriors, aquestes frases breus que acompanyen els logotips són descriptors que recullen l'essència de la marca i ajuden els públics a entendre la seva actitud i el seu propòsit. Aconsegueixen, per tant, diferenciar les marques i dotar-les d'una personalitat única més enllà de la competència directa.

Un tagline és un descriptor breu i original que dóna a conèixer la personalitat d'una marca ia promoure'n el reconeixement davant la competència.

Si un tagline està ben construït és breu, és original, cridaner i contundent. Així resulta de gran ajuda perquè una companyia, independentment de la seva mida, es reconegui i recordi al vast univers digital.

Recomanacions per crear un tagline 

Si consideres que afegir un descriptor original a la teva marca pot ajudar-te a diferenciar-te al teu sector, aquí tens algunes pautes per crear-lo:

  • En primer lloc, estudia els taglines que es fan servir al teu sector. Sigues ambiciós i estudia tant companyies grans com petites per inspirar-te. La idea daquesta primera fase de recerca és localitzar els taglines més brillants i analitzar per què ho són.
  • En segon lloc, dedica temps a pensar què vols comunicar amb el teu tagline. Per exemple, la personalitat de la teva marca, la qualitat dels teus productes o serveis, què aportes a la societat o quina actitud et representa com a professional o empresa.
  • En tercer lloc, comença a recopilar idees que veritablement siguin interessants. Rebutja totes les que siguin semblants a altres taglines i totes les que consideris que no representen la teva pime.
  • En quart lloc, amb una llista curta de tres taglines, fes una reflexió final. Busca tots ells a la xarxa per comprovar que no existeixen o que altres empreses ja els utilitzen. Si és així, vés amb compte, ja que es pot entendre com a plagi i es poden dur a terme accions legals.
  • I, en cinquè lloc, decideix quin és el tagline que acompanyarà la teva marca. Quan estigui definit, ho has de registrar, per exemple a la Oficina de Patents i Marques. També et pots informar sobre aquest pas a l'OMPI, Organització Mundial de la Propietat Intel·lectual.

I, si consideres que tenir un tagline pot ser beneficiós per al teu negoci però et resulta complex el procés creatiu, tingues en compte que hi ha professionals experts –com namers i copys– als quals pots sol·licitar ajuda si comptes amb pressupost.

On implementar-ho?

Quan està creat i registrat és el moment de fer que la teva marca es relacioni amb el teu tagline per representar l'essència del teu negoci o activitat. Perquè el seu impacte sigui positiu i t'ajudi a guanyar reconeixement, l'has d'implementar:

  • Juntament amb el teu logotip, perquè sigui visible acompanyant la teva marca.
  • A la descripció de les teves xarxes socials.
  • A totes les presentacions, informes i materials digitals que generis.Al descriptor del teu lloc web.
  • A les teves targetes de visita, tant físiques com digitals.
  • En qualsevol altra peça física o digital que sigui característica de la teva pime com, per exemple, als embalatges o caixes, oa les publicacions en línia.

Així, a poc a poc, aconseguiràs que aquest descriptor s'associï a la teva marca i sigui més fàcil per a les audiències relacionar-ho amb l'activitat que desenvolupes i amb una personalitat única al mercat. Amb això guanyaràs protagonisme.

Com s'explicava al principi d'aquest post, cada cop la competència és més gran, així que la idea de tenir el teu tagline t'ajuda a ser més reconegut i posicionar millor als cercadors. Per això, t'animem a fer un pas més en la creació d'una identitat digital que expressi el teu potencial

Acelera Pyme - red.es

Els nostres socis

Chocofiro Bombonería
SUSSALUT ASISTENCIA
Mepas
La Font Gaudí
B de Barcelona
BO&MIE Barcelona
Carregant...
x
X