Gaudí Shopping

Gaudí Shopping

Com podeu comunicar una incidència, una queixa o un suggeriment a l’Ajuntament de Barcelona?

25 de març de 2021

Hi ha diversos canals telemàtics a disposició de la ciutadania per comunicar una incidència a l’espai públic, presentar una queixa o fer un suggeriment a l’Ajuntament de Barcelona i que es puguin resoldre de la manera més ràpida i eficient.

Portal d’atenció en línia

El nou web d’atenció en línia s’ha simplificat per poder-hi introduir fàcilment qualsevol petició d’informació, fer una consulta, tramitar una queixa, enviar un suggeriment o comunicar una incidència a la via pública o amb un servei municipal. El portal inclou un cercador intel·ligent per facilitar i millorar la comunicació entre l’Ajuntament de Barcelona i la ciutadania, i així es pot derivar correctament la petició a l’equip de resolució corresponent.

L’aplicació “Barcelona a la butxaca”

Des de dispositius mòbils també podeu tramitar una queixa o comunicar una incidència còmodament gràcies a la nova aplicació municipal “Barcelona a la butxaca”, que, a més d’aplegar informació d’actualitat, serveis, tràmits i tota la cultura de la ciutat, permet una comunicació àgil amb els serveis municipals encarregats de resoldre les incidències detectades.

Atenció telefònica

L’Ajuntament de Barcelona posa a disposició de la ciutadania dos números de telèfon gratuïts on es pot traslladar una queixa o informar de desperfectes o del mal funcionament d’un servei municipal. Són el Telèfon del Civisme (900 226 226) i el 010 (931 537 010 si truqueu des de fora de la ciutat de Barcelona), que també ofereix informació sobre equipaments, actes i serveis de l’àmbit metropolità.

La importància de respectar els canals adequats

Comunicar aquest tipus d’informació a l’Ajuntament pels canals indicats, i no per d’altres, és imprescindible per poder garantir l’eficiència i donar una bona resposta a la ciutadania. Aquests canals permeten derivar el missatge als departaments responsables i activar ràpidament els serveis necessaris per a la resolució, alhora que generen automàticament un codi per a cada cas, que permet fer un seguiment detallat de cada consulta, queixa, avís o suggeriment, fins a la resolució. Tot això no és possible si es comunica la incidència o es transmet una queixa per altres vies, com poden ser els perfils municipals a les xarxes socials.

Heu detectat una mala praxi?

Si detecteu una mala praxi a l’Ajuntament de Barcelona i en podeu aportar proves, la Bústia Ètica i de Bon Govern garanteix la confidencialitat i l’anonimat. Podeu fer que s’investigui el cas i que s’actuï per millorar la integritat del sector públic, fer el seguiment de la comunicació a través d’un canal segur i parlar amb l’òrgan gestor de la bústia, que és independent en l’exercici de les seves funcions.

Ajuntament de Barcelona

Els nostres socis

Catbag
Denia
Òptica Sant Pau
Audika
Torrents Gianni
Sport Dir
Gaudeix
Carregant...
x
X